Moreshop.se administreras av Bonnier Publications International AS som ansvarar för allt relaterat till leveranser, betalning, reklamationer m.m.
Bonnier Publications International AS
Organisationsnummer: 977041066
0158 Oslo
Om du har frågor angående din order eller någon produkt, vänligen kontakta MoreShops kundtjänst på:
Måndag till fredag kl. 8–18
E-post: [email protected]
Alla beställningar behandlas utifrån de affärsvillkor som här anges i vänstermenyn. Genom att lägga en order accepterar du villkoren på den här sidan. En genomförd beställning betraktas alltid som ett bindande avtal mellan dig som kund och Bonnier Publications International AS.
Leverans
Vi använder PostNord som fraktleverantör, och du får därmed paketet levererat direkt hem till dig eller till närmaste utlämningsställe. Vi packar och skickar från vårt lager 2 gånger i veckan och räknar därför normalt med en leveranstid på 4–8 arbetsdagar, om inget annat anges eller framkommer av orderbekräftelsen. Vi reserverar oss för felsortering av paket och för de förseningar som detta kan medföra.
Om du mot all förmodan inte har mottagit ditt paket inom 8 arbetsdagar, ber vi dig kontakta vår kundtjänst. Om beställningen har lämnat vårt lager och utebliven leverans därmed beror på försening i frakt eller felleverans, förlänger vi behandlingstiden med upp till 30 dagar.
Eftersom flera av varorna även används i våra prenumerationserbjudanden kan det hända att ett välkomstbrev till dig som prenumerant finns med i paketet. Detta ska du i så fall bortse ifrån. Enskilda produkter är därför förpaketerade och packas sedan i ett större paket om ordern innehåller fler än en produkt.
Vi levererar inom Sverige med 4–8 dagars leveranstid. Vi levererar inte till utlandet, men hänvisar till MoreShop.dk och MoreShop.no
Orderbekräftelse
När betalningen har godkänts visas en bekräftelse på att din order är genomförd. Samtidigt skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du uppgivit. Därefter skickar vi din order som levereras inom 4–8 arbetsdagar.
Priser och beställning
Priser
Alla angivna priser är inklusive svensk moms (25 %), men exklusive eventuell frakt. Vi reserverar oss för tryckfel och tekniska fel som kan ha förorsakat felaktiga prisangivelser på Moreshop.se, och vi förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering.
Alla prenumeranter på tidningar från Bonnier Publications International handlar till specialpris – det pris som anges som förmånspris. Även icke-prenumeranter är välkomna att handla, men varans pris är då det som anges som varans värde. Det är möjligt att köpa en prenumeration för att få tillgång till förmånspriset.
Om beställningen överstiger 499:– levererar vi den fraktfritt till dig. På beställningar under 500:– tillkommer frakt på 39:–
Beställning
Du kan endast beställa via webbutiken. Varor som inte kan hittas i webbutiken ingår normalt inte i vårt sortiment eller är slutsålda.
Betalning
Har du några frågor eller funderingar kring din betalning är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10, mån-tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30 – 17.00 och helger 10.00 – 17.00.
För specifika frågor om din faktura, vänligen kontakta Klarnas Kundtjänst Sverige, kontakta Klarna på 08–120 120 10 eller [email protected]
I samarbete med Klarna erbjuder vi betallösningen Klarna Checkout. Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor.
Information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.se under Mina sidor, se ”Hitta din faktura” på startsidan.
Faktura
Vi erbjuder betalning mot Klarna faktura med 14 dagars betaltid. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl i samband med att ordern skickas från vårt lager.
Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavgift 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% plus gällande referensränta. Vid utebliven betalning går ärendet vidare till Klarnas inkassobolag Segoria och lagstadgade inkassoavgifter tillkommer.
Du kan gå direkt till Klarnas hemsida och få information om din faktura. Logga in med ditt person- eller organisationsnummer samt fakturans OCR-nummer.
Delbetalning
Vi erbjuder dig möjligheten att delbetala din faktura via Klarna konto. Fullständiga villkor hittar du hos Klarna.
Kortbetalning
Vi erbjuder säker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard samt American Express. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos oss, utan de sparas hos vår samarbetspartner Klarna.
All korthantering sker SSL-krypterat (Secure Socket Layer) vilket innebär att all kommunikation mellan oss och PayEx är krypterad, så att du tryggt kan fylla i dina kortuppgifter och genomföra betalningen.
Direktbetalning
Om du har internetbank hos Nordea, Swedbank, SEB eller Handelsbanken kan du välja direktbetalning genom Klarna Checkout. Du loggar in hos din bank och pengarna dras direkt från ditt konto.
Ångerrätt, reklamation och returnering
I MoreShop kan du alltid returnera dina varor inom 30 dagar. Ångerfristen börjar löpa när din vara är beställd. När du returnerar en vara och använder dig av din ångerrätt ska varan returneras i väsentligen oförändrat skick och i sin originalförpackning. Etiketter och annan märkning får inte ha avlägsnats från varan. Ångerrätten upphör därför att gälla om det kan påvisas att varan har använts på ett sätt som avsevärt sänker dess försäljningsvärde.
När returnerad vara har mottagits och kontrollerats återbetalas beloppet till ditt konto inom 7 arbetsdagar. Vi behöver i detta fall clearingnummer och kontonummer till kontot som beloppet ska överföras till. När du utnyttjar ångerrätten står du själv för returfrakten.
Kom ihåg att alltid kontakta oss innan du returnerar en vara. Använd denna angerblankett för att minska handläggningstiden.
När du gör en retur ber vi dig att bifoga en kopia av orderbekräftelsen eller följesedeln. Du ombeds även uppge om du önskar byta varan eller få pengarna tillbaka. När vi har mottagit din retur och kontrollerat att varan uppfyller kraven för att ångerrätten ska kunna utnyttjas, kommer vi att byta varan eller återbetala beloppet. Om beloppet ska återbetalas till ett annat konto behöver kontonumret uppges på den returnerade orderbekräftelsen/följesedeln.
Reklamationshantering
24 månaders reklamationsrätt gäller för alla varor köpta på MoreShop och därefter upphör reklamationsrätten enligt Konsumentköplagen, såvida inget annat är avtalat.
Om varan är försenad eller defekt kan du kontakta oss med din reklamation på nedanstående adress eller telefonnummer. Reklamation av defekt vara ska ske inom rimlig tid efter att du upptäckt felet eller borde ha upptäckt felet vid en normal inspektion av varan. Reklamationen ska göras, skriftligt eller muntligt, innan varan skickas i retur. För mer information se ”Returnering av varor” här nedan.
När Bonnier Publications AS tar emot en reklamation för en vara behandlas ärendet inom kortast möjliga tid. Vi tar ställning till om varan ska repareras, bytas ut, eller om vi kan erbjuda en prisnedsättning.
Returnering av varor
Innan returnering eller reklamation av en vara ber vi dig att följa ovanstående anvisningar och ringa eller skriva till oss via kontaktinformationen nedan.
Varan kan därefter returneras med posten eller fraktfirma till vår adress:
Bonnier Publications A/S
Postboks 413
0900 København C
Danmark
Om du mottagit en defekt eller skadad vara återbetalar Bonnier Publications AS naturligtvis fraktkostnaden för såväl den ursprungliga leveransen som returen. Om varan är defekt ber vi dig först och främst att kontakta oss snarast möjligt och inom rimlig tid. Vid godkänd reklamation skickar vi en returetikett som ska fästas på försändelsen. Det är helt och hållet kundens ansvar att se till att retur av vara sker på ett korrekt sätt.
Behandling av personuppgifter
Bonnierkoncernen håller ett register över koncernens kunder och användare som har registrerat sig eller köpt något hos Bonnier. Registret innehåller personuppgifter som namn, personnummer, postadress, telefonnummer, elektroniska adresser, leverans- och betalnings- och inköpsuppgifter, profilering baserad på adress, samt uppgifter baserade på användning av digitala tjänster. Uppgifterna används av Bonnier för fakturering, information och leverans av produkter, samt marknadsföring och som underlag för statistik och produktutveckling. Uppgifterna kan ligga till grund för att Bonnier, och i förekommande fall våra samarbetspartners, ska kunna anpassa innehåll, annonser och erbjudanden. Uppgifterna analyseras och grupperas inför urval, prioritering och planering av kontakter med kunden/användaren. Till uppgifterna kopplas en eller flera markörer om vilken typ av anpassning av webbtjänster och marknadskommunikation som riktas mot användaren, så kallad profilering.